Fredag

I mitt förra inlägg berättade jag ju att jag skulle se på Beck: Gamen igår . Surprise, surprise så somnade jag igen -.- . Somnade typ efter 3/4 av filmen så jag fick inte veta vem som var gärningsmannen. Filmen var bra (som de övriga i Beck-serien) , och jag diggade grannen i hans fina tango-outfit, haha :DD . Idag har jag varit en sväng till biblioteket och lånade en bok. Snart ska jag hjälpa mamma laga fastlagsbullar , och senare blir det hemlagad pizza :) . Mums :) . Idag är det ju då fredag och bara 2 dagar kvar av mitt sportlov -.- . Såklart vill jag träffa alla vänner, men borde göra 3 arbeten klart tills nästa vecka typ.
.
Tänk vad många namn det finns för en bulle med sylt/mandelmassa och grädde i :P . I Finland kallar vi ju det för fastlagsbulle, men i sverige säger ni väl semla (?). Om vi säger semla i Finland, menar vi ju typ en fralla (vet inte om det heter så) :P . Jag föredrar nog sylt och grädde :). Förstår inte de människor som gillar mandelmassa. Blä säger jag . Iallafall nu ska jag dra.
Bye bye :) .
.
Daniela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0